• اسلایدر درباره جم

درباره جم

شرکت پتروشیمی جم (سهامیخاص) در راستای برنامههای کلان کشور در صنعت پتروشیمی به منظور بهرهبرداری از میدانگازی پـارسجنـوبـی، در سال 1379 تحت شماره 32285 ثبت رسید. این مجتمع عظیم صنعتی در زمینی به وسعت 77 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه واقع در استان بوشهر احداث شد.
مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یک دهه از راهاندازی و با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلیاتیلن سنگین و سبکخطی، بوتادین و بوتن1، همچنان یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار میرود. 
جـم شاخصترین مجتمع تـولیدی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با تولید و عرضه گریدهای متنوع محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی و خارجی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت، یکی از مهمترین مجتمعهای صنعتی پتروشیمی در عرصه اقتصاد به شمار میرود. 
 

 جم دریک نگاه

* 300000 تن صادرات سالانه به 20 کشور جهان 
* حضور در بازارهای مصرف پنج قاره جهان 
* تولید 76 گرید مختلف
* بزرگترین صادرکننده HD در ایران
* بزرگترین تولید کننده بوتادین در خاور میانه
 
 

تامین کننده خوراک سایر پتروشیمی ها

 

شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی در منطقه پارس جنوبی دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمعهای منطقه میباشد. پتروشیمی جم با دریافت خوراک از فازهای گازی پارس جنوبی و شرکتهای پتروشیمی پارس، نوری و ارسال محصولات تولیدی نظیر هیدروژن، اتیلن، پروپیلن و بنزین پیرولیز به شرکتهای پتروشیمی نوری، مهر، فرساشیمی، پلیپروپیلن جم، مروارید و خط اتیلن غرب نقش مهمی در چرخه تولید منطقه پارس جنوبی و بهویژه در پتروشیمی آریاساسول دارد. بخشی از تولیدات جم مانند پروپیلن، بنزین پیرولیز در این منطقه منحصر به فرد میباشد. طراحی، ساخت و مدیریت خط اتان تولیدی از پارس جنوبی نیز از دیگر نقشهای مهم این شرکت است.

اهمیت موارد یاد شده در کنار ظرفیت بالای تولید و انعطافپذیری در خوراک، جایگاه استراتژیک و ویژهای برای پتروشیمیجم در منطقه رقم زده است.

منابع انسانی
پتروشیمی جم با توجه به هدف جهانی و متمایز بودن، سرمایههای انسانی خود را به عنوان اصلیترین سرمایه و شریک تجاری خود دانسته و در همین راستا به دنبال ایجاد محیطی ایمن، صمیمی و با انگیزه بالا جهت بهبود موفقیت کسب با مزیت رقابتی میباشد.
 
  جم در بازار جهانی

 

پتروشیمی جم یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پلیمری ایران محسوب میشود. درگروه محصولات پلیاتیلن سنگین، این شرکت رتبه نخست صادرات را از آن خود نموده است. در سال 1395 66 درصد محصولات تولیدی به بیش از 40 کشور جهان صادر شده است. از سوی دیگر کاهش سهم بازار چین به عنوان یکی از بازارهای بزرگ هدف این شرکت به جهت کاهش ریسک تجاری از جمله سیاستهای بالفعل شرکت بوده است. در حال حاضر چین، ترکیه، هند، CIS، خاور دور، بنادر اروپایی و کشورهای همسایه دروازه ورود محصولات شرکت به بازارهای بینالمللی میباشند. 

جم تلاش میکند سبد بازارهای هدف خود را با محوریت ارتقای سهم بازارهای بالقوه افزایش دهد. آفریقا و آمریکای جنوبی از جمله این بازارها میباشد که انتظار میرود در کوتاه مدت سهم قابل توجهی از بازارهای صادراتی جم را به خود اختصاص دهد.

با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکتهای گروه پتروشیمی جم، ماموریت فروش صادراتی محصولات پتروشیمی جم و پلیپروپیلن جم از اسفند ماه سال 1395 به شرکت تاپکو واگذار گردیده است.

 
جم در بورس کالا

 

همواره یکی از مهمترین راهبردهای شرکت پتروشیمی جم در توسعه بازار داخلی تعامل با طیف وسیعی از مصرفکنندگان صنایع پاییندستی است. با فروش محصولات پلیمری در بورس کالا مکانیسمهایی فراهم میشود، تا تعامل میان مشتریان و پتروشیمی جم استمرار یابد.

با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکت پتروشیمی جم، ماموریت فروش داخلی محصولات پتروشیمی جم نیز از خردادماه سال 1396 به شرکت تاپکو واگذار گردیده است.

 

جهت گیری استراتژیک جم در بازار مصرف

با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکتهای گروه پتروشیمی جم (شامل پتروشیمی جم، پلی پروپیلن جم، شرکت توسعه پلیمر پاد جم) ماموریت فروش صادراتی و داخلی محصولات پتروشیمی جم و صادرات پتروشیمی پلیپروپیلن جم از اسفند ماه سال 1395 به شرکت تاپکو واگذار گردیده است. 

1. تکمیل سبد محصولات پلیاتیلنی با تولید گرید پایپ مشکی ( PE100 ) برای اولین بار در ایران.

2. تولید گریدهای جدید بسته به نیاز بازارهای مصرف شامل گریدهای Caps ،Yarn و باک خودرو.

3. افزایش صادرات به اتحادیه اروپا.

4. افزایش بازارهای هدف صادراتی با ورود محصولات این شرکت به آفریقا.

5. عقد قراردادهای فروش صادراتی در بازار هدف چین با محوریت افزایش قیمت فروش 

    تک محمولهای (SPOT) در این بازار و حذف تخفیفات موجود.

6. ارتقاء شرایط فروش صادراتی با محوریت کاهش ریسک تحویل کالا و دریافت وجوه از طریق

    ایجاد دفتر و اجاره انبار در بازارهای هدف عمده.

7. تامین و کنترل نیاز بازار داخل با هدف ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور.

8. ایجاد تعهد صادراتی و داخلی برنامهریزی شده با محوریت تداوم تولید محصولات بوتادین و بوتن-1.

9. حمایت از مصرفکنندگان داخلی با ایجاد شرایط پرداخت به صورت اعتباری یا گشایش اعتبارات بانکی.