تاپکو (توسعه انرژی پاد کیش)

شرکت تاپکو در تاریخ 30/2/1393به شماره ثبت 11360 در منطقه آزاد تجاری کیش تأسیس گردید و با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکتهای گروه پتروشیمی جم (شامل پتروشیمی جم، پلی پروپیلن جم، شرکت توسعه پلیمر پاد جم) ماموریت فروش صادراتی و داخلی محصولات پتروشیمی جم و صادرات پتروشیمی پلی پروپیلن جم (با تولید سالانه 900 هزارتن محصولات پلیمری، 100 هزارتن بوتادین و بوتن1) از اسفند ماه سال 1395 به این شرکت واگذار گردیده است.
این شرکت مصمم است با استفاده از کادر مجرب و فعال خود تا سال 1400 هجری شمسی بین شرکتهای برتر عرضه کننده محصولات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز در سطح بین المللی قرار گیرد و بعنوان بازوی تجاری کلیه مجتمع های پتروشیمی ایران، نیاز صنعت پتروشیمی ایران به یک شرکت مستقل و فعال بازرگانی را مرتفع سازد.
 
مهمترین اهداف:
1. ارائه کامل ترین سبدکالایی حوزه بازرگانی محصولات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز.
2. یکپارچه سازی تخصصی فروش محصولات پتروشیمیها و پالایشگاههای ایران در بازار داخلی (بورس کالا) و بینالمللی با به کارگیری روشهای نوین بازاریابی.
3. جلوگیری از رقابت منفی در توزیع، عرضه و فروش بینالمللی به منظور ارتقاء اعتبار برندهای تولیدی صنایع پتروشیمی، نفت و گاز ملی کشور. 
4. ایجاد دفاتر فروش در بازارهای هدف به منظور ایجاد شبکه های توزیع گسترده و مویرگی کارآمد در کشورهای مختلف جهان با هدف افزایش سهم بازار. 
5. ایجاد انبار در بازارهای هدف به منظور تحویل به موقع کالا و تسریع در دستیابی مشتریان به محصولات.
6. حضور مستمر و فعال در نمایشگاههای بین المللی دنیا به منظور به روزرسانی خدمات و تولیدات متناسب با نیاز مصرف کنندگان و سایر رقبا.
7. تحقیقات بازار متمرکز جهت توسعه محصولات جدید با توجه به نیاز بازارهای مصرف.
 
مهمترین فعالیتهای انجام شده:
1. باز طراحی و سازماندهی ساختار شرکت در جهت توسعه خدمات بازرگانی و بازاریابی به عنوان سازمان فروش کلیه محصولات هلدینگ پتروشیمی جم.
2. صادرات 158 هزار تن پلی اتیلن، 33.5 هزار تن پلی پروپیلن و 62 هزار تن اتیلن، بوتادین، بنزین پیرولیز و بوتن1 در سال 1395. 
3. ثبت شرکت تاپکو استانبول جهت بازاریابی و فروش محصولات صادراتی به صورت مویرگی به مصرف کنندگان نهایی در کشور ترکیه.
4. اجاره انبار و ارائه خدمات انبارداری در تبریز، استانبول و اروپا (بندر انتورپ کشور بلژیک) به منظور تسریع در تحویل کالا به مشتریان در بازار اروپا، ترکیه، کشورهای CIS و کسب اعتماد خریداران این بازارها.
5. افزایش صادرات با ورود محصولات شرکت پلی پروپیلن جم و سایر مجتمع های تولیدی داخلی و فروش به صورت سبد محصولات.
6. افزایش سهم فروش در بازارهای منطقه ترکیه و اروپا، حفظ و افزایش سهم بازار چین طی6 ماهه دوم سال 95 به دلیل افزایش شدید قیمتها در این بازار.
7. تکمیل زنجیره ارزش فروش با تولید افزودنیها و کامپاندهای با کیفیت پلیمری متناسب با نیاز مصرف کنندگان.
8. انجام کلیه عملیات فروش صادراتی محصولات پتروشیمی جم شامل: بازاریابی، فروش، مطالعات بازار، مهندسی فروش و لجستیک زمینی و دریایی.
9. آغاز عملیات فروش داخلی محصولات پتروشیمی جم از خرداد ماه سال 96 جهت ایجاد یکپارچگی در فروش محصولات و تلاش جهت افزایش سهم فروش داخلی به منظور حمایت بیشتر از تولید کنندگان داخلی با ارایه تسهیلات فروش اعتباری به مشتریان.
10. شرکت در نمایشگاههای ترکیه و چین در سال 2017 و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، اوراسیا پلاست، چاینا پلاست و میلان پلاست و حضور در همایشهای مهم بین المللی نظیر گردهمایی تولید کنندگان محصولات پتروشیمی در اروپا و آسیا (EPCA، GPCA) و همایش ترکیه نشریه ChemOrbis.
 
 
 100 درصد سهام ایـن شــرکــت متعلق به پـتــروشـیـمی جـم است.